Exercitiu de relaxare

Principii:

Inainte de inceperea exercitiului este bine sa meditati asupra urmatoarelor aspecte:

  1. Relaxarea si incordarea se exclud reciproc. Nu este posibil sa fi incordat si relaxat in acelasi timp.

  2. Diminuand tensiunea musculara, relaxarea va conduce si la scaderea tensiunii psihice si a anxietatii.

Conditii:

  1. Exercitiul se va efectua intr-o camera linistita, la o temperatura confortabila pentru organism.

  2. Se va alege o imbracaminte comoda si se vor scoate curele si elasticele care pot strange; se scot pantofii.

  3. Se pregateste o salteluta si o perna mica.

 Exercitiu de relaxare

Va asezati comod pe salteluta cu bratele pe langa corp;

Inchideti ochii, controlati-va pozitia pentru a va simti cat mai comod si faceti cateva respiratii, nu prea profunde;

Pronuntati in gand, de cateva ori urmatoarele fraze:

- “sunt linistit, foarte linistit”;

-“sunt calm si am incredere in metoda aceasta”;

-“sunt calm si simt ca tensiunea este mai mica”;

-“sunt foarte linistit si ma simt bine, sunt calm, fara griji”;

Ramaneti in stare de liniste pentru cateva minute. Daca v-ati linistit, va simtiti mai bine si nu mai simtiti incordari in unele zone ale corpuri si nici nu mai sunteti coplesiti de ganduri negative, inseamna ca relaxarea a reusit.

Sedinta se va incheia cu formula autosugestiva: “ma simt mai bine, m-am linistit, cred ca starile mele psihice vor fi tot mai bune”.

Daca intampinati dificultati legate de linistire, respiratie sau ganduri negative discutati-le cu un psihoterapeut si problemele se vor rezolva.

 

Succes!